"Humancarnage" disait:
Je parle en connaissance de cause puisque c'est mon velo ...
Je cite le livret norco :
"The VPS design has proven itself over the years for durability and strength. Norco VPS bikes use a four-bar linkage design in tandem with the Specialized FSR Technology. Placing the pivot before the drop out allows for drop out to rotate through out the suspension. This provides fully active suspension, unaffected by braking along with minimizing pedal induced shock compression. We?ve taken this simple partnership of a four-bar and FSR Design and adapted it to all our VPS models. Hence, link arms vary from VPS bike to VPS bike to optimize the leverage ratio of each link to the stroke of the shock, which then permits the desired rear-suspension travel."
c'est bien tu a vu a écrit ou que c'était un FSR, moi je lis que le norco a un systéme VPS, et que c'est un systéme de four bar linkage combiné avec la technologie FSR, mais en aucun cas un FSR intégrale.
je me répete mais le FSR, le systéme et le nom est un brevet de la propriété de spé, et que par concequant si une autre marque utilise ne serait ce que le nom, il doivent des sous a spé.
inscrit le 06/04/09
536 messages